Täältä löydät usein kysyttyjä kysymyksiä


Kuinka tuotteitanne tilataan?

Vastaus: Tuotteemme tilataan jälleenmyyjien kautta. Jälleenmyyjät löydät tästä:
Etsi jälleenmyyjä »

Mikä on kalusteidenne ja suihkujenne toimitusaika?

Vastaus: Sarjojen Luna, You, Mido ja Match toimitusaika on keskimäärin 2 viikkoa.

Sarjojen Luna ja You omavalintaisten värien toimitusaika on keskimäärin 6-7 viikkoa.

Sarjojen Calidris toimitusaika on keskimäärin 6-7 viikkoa.

Suihkujen keskimääräinen toimitusaika on 2 viikkoa.

Haluaisin tehdä reklamaation tuotteestanne.

Vastaus: Kun haluat tehdä reklamaation, käänny jälleenmyyjän puoleen, jolta saamme tilausnumerosi. Lisäksi tarvitsemme kuvia reklamoitavasta tuotteesta sekä selvityksen tapahtuneesta. Ennen 1.1.2021 ostetuilla tuotteilla on 5 vuoden valmistusvirhetakuu, 1.1.2021 jälkeen ostetuilla tuotteilla on 10 vuoden valmistusvirhetakuu.

Lisätietoa reklamaatiosta ja takuusta:
takuusta & reklamaatiosta »

Kuinka pitkä takuu tuotteillanne on?

Vastaus: Ennen 1.1.2021 ostetuilla tuotteilla on 5 vuoden valmistusvirhetakuu, 1.1.2021 jälkeen ostetuilla tuotteilla on 10 vuoden valmistusvirhetakuu.

Lisätietoa reklamaatiosta ja takuusta:
takuusta & reklamaatiosta »

Voiko Corona-peiliä himmentää?

Vastaus: Vuodesta 2024 alkaen olemme tuoneet markkinoille Corona-peilin, jossa on valonsäätö, ja tässä mallissa on säädettävä valo, jota ohjataan integroidulla kosketusnäytöllä.
Corona-peilejä, joissa ei ole valonsäätöä, ei voi himmentää, koska näihin malleihin asennettu ohjain ei ole himmennettävissä.


Valot/lamput eivät toimi, mitä teen?

Vastaus: Saat apua ottamalla yhteyden jälleenmyyjään. Ajuri saattaa olla loppuun kulunut, uusia on saatavilla varaosina. Lisätietoa lamppujen eliniästä ja vianetsinnästä:
sähköohjeet »

Minulla on Jotunin värikoodi, jolla haluaisin kalusteeni lakattuna, mutta se ei ole NCS-standardin mukainen. Mitä teen?

Vastaus: Kaikki maalivalmistajat eivät käytä standardivärejä, mutta sekoittavat omat värisävynsä ja -sekoituksensa, jotka analysoidaan ja merkitään NCS-koodilla, esimerkiksi 1357-Y93R. Tämäntyyppinen sekoitus on siis maalivalmistajan oma, ja NCS-koodin neljän ensimmäisen numeron edestä puuttuu S-kirjain. S-kirjain numeroiden edessä tarkoittaa, että koodi on standardoitu ja osa toista painosta, jossa on 1950 standardoitua koodia.

Monet värit S-kirjaimella tai ilman voivat olla hyvin samanlaisia, mutta joissakin tilanteissa erot voivat olla suuria. Lakoissamme ei voi käyttää värikoodeja, joiden edessä ei ole S-kirjainta. Tarvittaessa maalivalmistaja auttaa sinua löytämään lähimmän NCS-standardikoodin.

Mikä on kalusteidenne värikoodi?

Vastaus: Kaikissa kalusteissamme ei ole värikoodia, kuten esim. kalusteissa, joissa on rakennepinta. Ota meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen mail@dansani.fi, niin autamme sinua löytämään etsimäsi koodin.

Miten komposiitti ja Silestone eroavat toisistaan?

Vastaus: Minore ja Shape, pesualtaat ja pöytätasot on valmistettu akryylipohjaisesta komposiitista, alumiinihydraatista (täyteaine) ja sidosaineesta. Komposiitti vaatii hoitoa, katso hoito-ohjeet tästä:
Hoito-ohjeet »

Silestone Unique pesuallas ja pöytätasot on valmistettu kvartsikomposiitista, joka koostuu kivimateriaalista ja sidosaineesta. Silestone on vähintään 90 % kvartsia. Se on erittäin helppohoitoinen ja lisäksi hapon- ja naarmunkestävä. Silestonen hoito-ohjeet löydät tästä:
calidris Hoito-ohjeet »

Mitä eroa on marmorilla ja posliinilla?

Vastaus: Marmoriset pesualtaat on valmistettu mineraalijauheesta, polyesteristä ja sidosaineista. Pesualtaat valetaan suljetuissa muoteissa ja pinnoitetaan kirkkaalla geelillä. Marmori on usein posliinia suoralinjaisempaa, mutta vaatii enemmän hoitoa.

Posliini on aitoa saniteettiposliinia, joka on vahva lasitettu keraaminen materiaali. Kun pesuallas poltetaan 1220 °C asteen kuumuudessa, lasite sulaa kovaksi, kiiltäväksi ja sileäksi pinnaksi, jota on helppo hoitaa. Polton jälkeen posliini ei ole koskaan täysin suoraa. Sille on myös määritetty omat toleranssinsa; mitat on ilmoitettu hinnastoissamme.

Tutustu tarkemmin hoito-ohjeisiin:
Hoito-ohjeet »

Kuinka marmorissa ja komposiitissa olevat tahrat poistetaan?

Vastaus: Marmorin ja komposiitin pintatahrat voi useimmiten poistaa nk. taikasienellä.

Kalkkikertymiä voidaan vähentää tiheällä pesualtaan puhdistuksella. Naarmuuntunut marmori voidaan kiillottaa hienolla kiillotusaineella ja jälkikäsitellä pesuallas vahalla, kuten esim. autovahalla.

Komposiittialtaan naarmut ja kolhut voidaan puhdistaa hienolla hiomapaperilla (karkeus 1000 tai puhdistussienellä). Jos käsitelty alue näyttää vaalealta puhdistuksen jälkeen se voidaan hioa ensin karkeudella 800, sitten karkeudella 600 ja lopuksi jälkikäsitellä pehmeällä kuivalla liinalla. Aloita aina karkeudesta 1000.
Hoito-ohjeet »

Kuinka kalusteiden ovet/laatikot irrotetaan?

Vastaus: Irrotus tapahtuu eri kalustesarjoissa hiukan eri tavoin. Irrotusohjeet löytyvät kalusteen mukana toimitetuista asennusohjeista ja ne löytyvät myös kotisivultamme.

Voit käyttää sivun ylälaidassa olevaa hakukenttää ja kirjoittaa siihen kaapin tuotenumeron. Löydettyäsi oikean tuotteen löydät asennusohjeen samalta sivulta kohdasta Asennus ja hoito.

Haluaisin ostaa pelkät lamput ja käyttää niitä toisessa peilissä. Onko se OK?

Vastaus: Valonohjauksella varustetut LED-lamppumme eivät ole yhteensopivia muiden valmistajien peilien ja peilien kanssa. Peili- ja peilikaappilampuissamme tarvitaan elektroniikkaa/ajuria sekä ohjauspaneelia.

Mido+-, Libra- ja Vela-sarjojen lamppuja voidaan ostaa erikseen. Ne kytketään 230 V jännitteeseen eivätkä ne vaadi ajuria. Näitä lamppuja ei voi himmentää.